biblia

Milczenie

08:00

Milczenie

Uwaga!!!!
Strona przeniesiona na platformę Facebook
https://www.facebook.com/glosiciel/

Jeśli chcesz być na bieżąco, kliknij :)

Sam tytuł oraz fakt mojej trzy miesięcznej nieobecności, zdradza o czym postanowiłam napisać w dzisiejszym poście. 
Żadne słowa mnie nie wytłumaczą, wewnętrznie przekonuje siebie, że nawet nie mam komu ! Przecież nie piszę do milionowej grupy odbiorców, jednak nawet tej jednej postanowiłam zdradzić co spowodowało, że było tak - a nie inaczej. Matura ! Może teraz wydam się młodocianą osóbką z ambicjami na pisarkę, jednak jeśli znasz mnie na tle poprzednich wpisów, wiesz , że nią nie jestem - w serduchu ! Dlatego też, przez nerwy, stres, wyjazdy nie byłam wstanie napisać czegoś treściwego, chyba , że byłaby to ,,Oda do nerwicy'' . Dałam radę i jestem studentką na wydziale teologicznym !! Teraz więc gwarantuje Wam wiele zmian, pierwszą z nich to częstsze posty ! Dziękuję, że jesteście ze mną ! 

cytaty z Pisma świętego

Bywa upomnienie, ale nie w porę, 
niejeden milczy, a jednak jest mądry. 
 O ileż lepiej jest upomnieć, niż trwać w gniewie. 
 Kto uznaje swój błąd, ustrzeże się szkody. 
 Czym jest pożądanie eunucha, by dziewczynę pozbawić dziewictwa, 
tym jest przeprowadzanie sprawiedliwości przemocą. 
 Niejeden milczący został uznany za mądrego, 
a innego skutkiem wielomówstwa znienawidzono. 
 Jeden milczy, bo nie wie, co odpowiedzieć, 
a drugi milczy, gdyż umie [czekać na] stosowną chwilę. 
 Człowiek mądry milczeć będzie do chwili odpowiedniej, 
a chełpliwy i głupi ją lekceważy. 
 Kto w mówieniu miarę przebiera, odrazę budzić będzie, 
a ten, co na wszystko sobie pozwala, popadnie w nienawiść. 
                                                                                                       [ Syr 20, 1-8]


Sanktuarium w Czernej

Rok temu, postanowiłam pojechać na inne rekolekcje niż dotychczas. Wierzę, że nadejdzie czas aby i o tych najważniejszych napisać.  Zabrałam ze sobą znajomych i przybyliśmy do pięknej, cichej miejscowości Czerna. Po nie dość dobrym  wrażeniu z '' personelem'' przyjęliśmy wyzwanie zmiany swojego myślenia ! Przed nami był dokładnie tydzień milczenia, modlitwy, jutrzni, brewiarza i wykładów o małej Teresce. Co najciekawsze byliśmy przygotowani tylko na jedną z tych rzeczy - milczenia. Wykłady planowaliśmy spędzić w lesie z Pismem świętym  a w czasie brewiarza odsypiać krótki sen, lecz co się okazało wszystko się posypało. I to był początek czegoś pięknego. 

Pismo święte

Pierwszego dnia rekolekcji, chodziłam negatywnie nastawiona do każdego z punktów programu . O ile raźniej jest pojechać z kimś w jakieś miejsce tak gorzej na samą myśl, że przez ciebie ktoś może być niezadowolony. Ja zorganizowałam wyjazd, dlatego czułam się za nich odpowiedzialna.  Rekolekcjami zauroczyłam się dzięki wcześniej obejrzanych zdjęć pejzaży klasztoru, lasów a miałam je spędzić w domu rekolekcyjnym. Czułam się oszukana i potwornie zła. Prowadzący Ojciec w czasie kazania powiedział jedno zdanie które natychmiast zmieniło mnie, moje nastawienie i resztę błogosławionych dni w Czernej.  Jeśli coś nam nie odpowiada, boli, czujemy złość , powinniśmy to przyjąć - po prostu. Czasem Bóg tylko chce usłyszeć nasze zezwolenie na daną rzecz, chce widzieć że uważamy Go za naszego Pana.

las w Czernej

Wtedy bardzo często prostuje każdą trudność i jest tak jakbyśmy tego pragnęli. Tamtego dnia, powiedziałam w czasie modlitwy: ,,.. przyjmuje to Panie ..''. Następny dzień, był jednym z najlepszych w czasie moich dotychczasowych rekolekcji.  Po obowiązkowej części , wyszłam z domu rekolekcyjnego na sześć godzin. Spacerowałam po lesie w którym można było przejść drogę krzyżową. Modliłam się w kaplicy św. Rafała Kalinowskiego i zakochałam się. Zakochałam się w milczeniu. Przez sześć godzin czytałam Pismo święte i pierwszy raz przeżyłam mękę Pańską podczas drogi krzyżowej, w tej ciszy odnalazłam pokój, pojednanie i siłę na nadchodzące  trudności. Kaplice traktowałam jak odwiedziny u dziadka, ten pokój który czułam za każdym razem gdy mijałam próg nadal porywa moje serce. Mój tydzień pomimo wcześniejszego założonego z góry zdania, przerodził się w czas wielu łask.  Jak sam widzisz, nawet gdy sprawy wyglądają na przegrane, poczekaj.. Może to właśnie w nich kryje się zwycięstwo ? 

święty Robert Kalinowski

Dzisiaj każdemu opowiadam jak milczenie może nas zmienić, w moim przypadku otworzyłam się na żywe Słowo, stałam się powściągliwsza w mowie i co najważniejsze mogłam doświadczyć obecności Pana ! 

milczenie


                                   Z tym krótkim, ale treściwym artykułem Was pozostawiam. 

                                                     Mój subiektywny post niech zainspiruje.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ciekawy blog. Jestes natchniona boza laska. Podobnie ja chociaz ja sie rozwijam w inna strone. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

BIBLIA

,, Jakże ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują! '' Mt 7, 14

DZIENNICZEK

Łaski z Mojego miłosierdzia czerpie się jednym naczyniem, a nim jest- ufność. Im dusza więcej zaufa, tym więcej otrzyma.