Bóg

Przebaczenie

07:11

Przebaczenie

Uwaga!!!!
Strona przeniesiona na platformę Facebook
Jeśli chcesz być na bieżąco, kliknij :)


,, [...] - Co takiego ? - spytał ostrożnie.
-Żebyś mógł to zobaczyć, muszę zabrać jeszcze jedną rzecz, która kładzie się cieniem na twoim sercu [...] - Synu, nie chodzi o zawstydzenie ciebie [...] - ja nie upokarzam, nie budzę poczucia winy, nie potępiam. Takie metody nie przysparzają cnót ani prawości i dlatego zostały przybite do krzyża razem z Jezusem [...] - Dzisiaj wyruszyliśmy na uzdrawiający szlak, żeby zakończyć tę część twojej podróży, i nie chodzi tylko o ciebie, ale również o innych. Dzisiaj wrzucamy wielki kamień do jeziora, a fale dotrą do miejsc, w których byś się ich nie spodziewał. Już wiesz, czego chcę, prawda ? [...] ''
,, Chata '' William Paul Young 
1. Będziesz miłował Pana Boga twego
z całego serca swego, z całej duszy
swojej i ze wszystkich myśli swoich.
2. A bliźniego swego jak siebie samego.

Kiedy czytałam przykazanie miłości, powierzchownie mówiłam : Przecież kocham Boga i bliźnich! Nie zdawałam sobie sprawy z tego ile miałam ropiejących ran z braku przebaczenia. Dlaczego tak trudno jest nam przebaczyć ? Przecież Jezus przebaczył swoim oprawcą ,, Ojcze, odpuść im, bo nie wiedzą, co czynią '' ( Łk, 23 , 34 )
Przebaczyć komuś, kto zranił nas najgłębiej jest z pewnością trudne, lecz czy ktoś mówi, że będziemy w tym sami?

,, '' Ależ oczywiście, nie mam żalu do nikogo o nic, wszystkim wybaczyłam''. Ona spojrzała na mnie i dała mi modlitwę przebaczenia ojca Roberta DeGrandisa. Początkowo protestowałam, ale później zaczęłam się modlić. Pierwszego dnia nic się nie działo. Drugiego dnia zapisałam pół strony z nazwiskami, imionami lub sytuacjami, w których komuś nie przebaczyłam, a o czym kompletnie zapomniałam. Po trzydziestu dniach, gdy kończyłam modlitwę, miałam zapisanych dwanaście stron. Teraz mogę powiedzieć, że wydaje mi się, że wszystkim przebaczyłam, ale proszę Pana, żeby wskazywał mi obszary schowane w mojej poranionej duszy, które jeszcze wymagają aktu wybaczenia z mojej strony. Wiem, że bez łaski Jezusa nie byłabym w stanie wybaczyć nawet małych przykrości, ale dzięki Niemu potrafiłam zdobyć się na ten  akt nawet wobec mężczyzny, który uderzył moja głową o ścianę...''
Fragment z książki Patrycji Hurlak ,, Nawrócona wiedźma'' [ str. 116]

Bóg z każdego zła potrafi wyciągnąć dobro. Oddajmy mu wszystkie poranienia w nadziei, że zabierze całą nienawiść i gniew do drugiego człowieka a w nasze serce wleje miłość i pokój.

,, [...] - Mackenzie, wybaczyć temu człowiekowi to zostawić go mnie i pozwolić, żebym go zbawił.
- [...] Nie chcę żebyś go zbawiał ! Chcę, żebyś go zranił, ukarał, żebyś wtrącił go do piekła [...]
- Wybaczenie to nie zapomnienie, Mack. Chodzi w nim o to, żebyś puścił czyjeś gardło [...] - Nic cię nie łączy z tym człowiekiem, przynajmniej na razie. [...] Wybaczenie nie oznacza nawiązania stosunków. W Jezusie wybaczyłem wszystkim ludziom ich grzechy przeciwko mnie, ale tylko niektórzy wybierają relację ze mną. ''
,, Chata'' William Paul Young

Istnieje wiele modlitw które ułatwią nam przebaczenie, jednak rzeczą podstawową jest osobisty akt woli. Jeśli zapragniemy chociaż spróbować komuś wybaczyć. Pan przyjdzie w nasze poranienia i je uzdrowi.




 ,, - Chcę, żebyś to zrobił. Wybaczenie jest przede wszystkim dla ciebie, dla wybaczającego. Pozwala ci uwolnić się od czegoś, co zżera cię żywcem, niszczy wszelką radość i zdolność do kochania. Myślisz, że tego człowieka obchodzi ból i udręka, które przeżyłeś ? Jeśli już, to karmi się tą świadomością. Nie chcesz położyć temu kresu ? Czyniąc to, uwolnisz go od ciężaru, który dźwiga, czy sobie zdaje z tego sprawę, czy nie. Gdy postanawiasz komuś wybaczyć, okazujesz mu dobrą miłość [...]
- Wybaczenie w żadnym razie nie oznacza, że masz zaufać temu kto cię skrzywdził. Ale jeśli ten ktoś w końcu wyzna winę i okażę skruchę, odkryjesz w swoim sercu cud, który pozwoli ci zacząć budować między wami most pojednania. A czasami, choć teraz może ci się to wydawać niepojęte, ta droga może nawet doprowadzić cię do innego cudu: odzyskanego zaufania [...] ''
,, Chata'' William Paul Young

,, Jeśli bowiem darujecie ludziom ich przewinienia, to również i wam daruje Ojciec Niebieski, Lecz jeśli nie darujecie ludziom to i wasz Ojciec nie daruje wam przewinień ''.
Powiedz: ,, TAK, chcę przebaczyć '' wtedy otworzysz się na Boże błogosławieństwo i łaskę Bożego przebaczenia których Pan pragnie Ci udzielić. 

,, [...] Synu, może pierwszego i drugiego dnia będziesz musiał powtórzyć słowa wybaczenia sto razy, ale trzeciego dnia będzie ich mniej i z każdym kolejnym jeszcze mniej, aż do dnia, kiedy sobie uświadomisz, że wybaczyłeś całkowicie. A wtedy zaczniesz się za niego modlić i oddasz go mnie, żeby moja miłość wypaliła w nim wszelkie przejawy zepsucia [...] ''
,, Chata'' William Paul Young

Świat nie jest  taki jaki być powinien. Ludzie wzajemnie zadają sobie ból. Jednak w tej całej ciemności jest o wiele więcej jasności niż sobie zdajemy sprawę. W swoich czynach nie musimy być jak inni ! Nie możemy usprawiedliwiać braku przebaczenia z powodu całej reszty świata która się krzywdzi ! Sami musimy starać się wypełniać to o co On prosi i przebaczać.
,, Niech wszyscy postępują, jak im się podoba, ty postępuj tak, jak żądam od ciebie...'' Dz. 1760 [ 120]



,, [...] Mackenzie, nie rozumiesz, że wybaczenie to niesamowita moc ? Moc, którą dzielisz z nami. Jezus daje ją wszystkim, w których mieszka, żeby mogło dojść do pojednania. Kiedy wybaczył tym, którzy go ukrzyżowali, przestali być jego dłużnikami i moimi. W swojej relacji z tymi ludźmi nigdy nie wspomnę o tym, co zrobili, nie zawstydzę ich ani nie wprawię w zakłopotanie [...] ''
,, Chata'' William Paul Young


Z tym krótkim ale treściwym artykułem Was pozostawiam.
Mój subiektywny post niech zainspiruje.

You Might Also Like

4 komentarze

BIBLIA

,, Jakże ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują! '' Mt 7, 14

DZIENNICZEK

Łaski z Mojego miłosierdzia czerpie się jednym naczyniem, a nim jest- ufność. Im dusza więcej zaufa, tym więcej otrzyma.