czystość

Czystość

14:33

Czystość


Uwaga!!!!
Strona przeniesiona na platformę Facebook
Jeśli chcesz być na bieżąco, kliknij :)

,, Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądać będą''
Czystość
Dla większości, temat czystości jest tematem przestarzałym żeby nie rzec ''obciachowym''. Tematem zakazanym, tabu. Dziś postanawiam odkopać ten fenomen spod gruzów zapomnienia. Na podstawie Pisma Świętego, książek, świętych jak i również swoim przykładzie postaram się napisać '' słów kilka'' o czystości. Jeśli doczytałeś do tego momentu to znaczy, że jesteś zainteresowany moim zdaniem na ten temat. Jest ono następujące : Czystość przedmałżeńska jest czymś najpiękniejszym w związku dwojga ludzi.

,, Nie bójcie się iść pod prąd, kiedy chcą nam odebrać
nadzieję, kiedy proponują nam wartości,
które są antywartościami. Takie wartości są
niczym nieudana potrawa, a kiedy potrawa się
nie udała, chorujemy po niej. Tak samo proponowane wartości
nam szkodzą. Ale musimy iść pod prąd! A wy, młodzi, bądźcie
pierwsi i bądźcie dumni z tego, że idziecie pod prąd! ''
Papież Franciszek

Słowa '' Idźcie pod prąd '' napawają mnie siłą, gdy ktoś neguje mój sposób myślenia. Szczerze mówiąc spotkałam się w większości przypadków z pozytywnymi reakcjami, gdy tłumaczyłam fakt noszenia pierścienia Bł. Karoliny Kózkówny.
Historia życia Karoliny jest dla mnie niezmiernie urzekająca i dająca wiele do myślenia. Czwarta z jedenaściorga rodzeństwa, urodzona w 1898 r. a umierając jako 16-latka dała heroiczny przykład walki o godność osobową. Ona jak również jej ojciec Jan, mieli świadomość o co tak naprawdę chodzi rosyjskiemu żołnierzowi, który prowadził ich do lasu. Karolina jednak w ostatecznej potyczce wybrała brutalną śmierć od oddania swej jedynej  '' perły ''  złoczyńcy. 

Św. Jan Paweł II podczas mszy beatyfikacyjnej najpiękniej opisał to, co tuż przed śmiercią dziać się mogło w duszy nastolatki
,, Czyż to nie ona tak mówi, ona, Karolina ? ,, Zachowaj mnie, Boże, bo chronię się u Ciebie, mówię Panu: Tyś jest Panem moim '' ( Ps. 16.1-2) [...] W momencie straszliwego zagrożenia ze strony drugiego człowieka, wyposażonego w środki przemocy, chroni się u Boga. A okrzyk ,, Tyś Panem moim '' oznacza: nie zapanuje nade mną brudna przemoc, bo Ty jesteś źródłem mej mocy- w słabości. Ty, jedyny Pan mojej duszy i mego ciała, mój Stwórca i Odkupiciel mego życia i mojej śmierci. Ty, Bóg mojego życia i mojej śmierci. Ty, Bój mojego serca, z którym nie rozstaje się moja pamięć i moje sumienie. ,, Zawsze stawiam sobie Pana przed oczy. On jest po mojej prawicy, nic mnie nie zachwieje. Bo serce napomina mnie nawet nocą'' ( Ps. 16, 8.7)




W materiałach Ruchu czystych serc możemy przeczytać ,, ludzka płciowość jest szczególnym darem Boga i równocześnie wezwaniem do podjęcia trudnej, codziennej pracy nad takim kształtowaniem swojej osobowości, aby cała zmysłowość i uczuciowość została podporządkowana prawu miłości wyrażonemu w przykazaniach i nauczaniu Chrystusa. ,, Pan Jezus uświadamia nam, że współżycie seksualne zarezerwowane jest tylko dla kobiety i mężczyzny, którzy są dla siebie żoną i mężem w sakramentalnym związku małżeńskim (por. Mt. 19,3-9) a współżycie przed- i pozamałżeńskie oraz homoseksualne jest wielkim grzechem, ponieważ czyny te zabijają miłość [...] 
Dlatego św. Paweł ostrzega: ,, [...] ciało nie jest dla rozpusty, lecz dla Pana, a Pan dla ciała. [...] Czyż nie wiecie, że ciała wasze są członkami Chrystusa? Czyż wziąwszy członki Chrystusa, będę je czynił członkami nierządnicy? Przenigdy! [...] Strzeżcie się rozpusty; wszelki grzech popełniony przez człowieka jest zewnątrz ciała; kto zaś grzeszy rozpustą, przeciwko własnemu ciału grzeszy. Czyż nie wiecie, że ciało wasze jest świątynią Ducha Świętego, który w was jest, a którego macie od Boga, i że już nie należycie do samych siebie? Za [wielką] bowiem cenę zostaliście nabyci. Chwalcie więc Boga w waszym ciele! ( 1 Kor 6, 13b. 15. 18-20)   

 ,, Często słyszy się, że cnota czystości jest wyśmiewana i spychana na margines- mówi ks. Szostak- Wydaje mi się, że i tak gdzieś głęboko w sercu każdy chciałby mieć tę cnotę, którą chciałby obdarować kogoś drugiego. Prawdą jest, że w każdej dziewczynie i chłopaku drzemie pragnienie, żeby takim skarbem był obdarowany przez kogoś, kogo kocha [...] '' 
,, Piękna jak perła'' Henryk Bejda 




,, Dusza czysta ma moc niepojętą przed Bogiem'' [Dzienniczek 534]

Dokładnie rok temu będąc na Franciszkańskim Spotkaniu Młodych , zapragnęłam całkowicie oddać swoje życie Panu Bogu wierząc, że pokieruje moim życiem w najlepszą stronę. Tak też się stało i krótko po tym pojawiła się we mnie myśl o czystości, a dokładniej o powiedzeniu zdecydowanego TAK. Moje zdecydowane TAK miało wyglądać bardzo prosto, przyjęciu w sercu, umyśle, zachowania swej czystości do momentu ślubu kościelnego. Na jednym ze spotkań pewien Ojciec powiedział coś co zmieniło moje życie pełne niezgodnych wartości i '' wierzeń'' : Nie ma letniego chrześcijanina! Albo wierzysz mocno i przyjmujesz prawa naszej wiary, albo wybierasz wybiórczo i jesteś zimny- należysz do diabła. Między niebem a piekłem nie ma przerwy! Te słowa głęboko wyryły się w moje serce i od tamtej pory przyjmuje wszystko co ma związek z wiarą katolicką a odrzucam fałsz. Pomimo tych pięknych słów, długo nie mogłam się zdecydować, bazowałam wówczas na filmach, serialach, które propagowały wolne związki, szybką miłość...Dlatego też mój czas przyjęcia i w sercu jak również na palcu znaku czystości trwał dość długo, do pewnego zdarzenia który sprawił, że momentalnie ubrałam koronkę a potem pierścień. Tydzień przed swoimi 18-tymi urodzinami otrzymałam pierścień. Czy są pokusy ? Nie. Każda kobieta ma uczucia, emocje, namiętność, dlatego jeśli wiem że coś złego może się ze mną dziać, modlę się do Bł. Karoliny, zawsze pomaga w takich chwilach. W każdym etapie swojego życia możesz przyjąć taką postawę, nie musząc zakładać pierścienia/ sygnetu na swój palec. 
O. Rajchel, egzorcysta, powiedział kiedyś, że w momencie usłyszenia komentarza: Przestań! Mamy XXI wiek, baw się swoim ciałem , mamy odpowiedzieć, że to MY jesteśmy panami czasu! Co oznacza, że mamy taki czy inny wiek ? Religia i jej wartości nie ulegają żadnej zmianie, przedawnieniu. Przedwczesne zaniechanie tych wartości nie tylko odbije się na nasze ale i bliskich życie. 


,, Czy zdarzyło wam się kiedyś przyrządzić suflet? Mnie tak. Przygotowałam go zgodnie z przepisem, wstawiłam do piekarnika, ale tak mi się spieszyło, żeby go spróbować, że otworzyłam piekarnik zbyt wcześnie i suflet opadł. Nie zaczekałam, żeby jego forma się utrwaliła, żeby stał się zwarty i nabrał odpowiedniej konsystencji. To samo dzieje się w relacjach między mężczyzną a kobietami, gdy nie chcemy albo nie jesteśmy w stanie poczekać, woląc poprzestać na natychmiastowej przyjemności i poddać się namiętności. Wtedy wobec pierwszych trudności to, co uważaliśmy za miłość....wyparowuje. Traci formę i opada, tak samo jak mój suflet.'' ,, Z ciemności do światła'' Anna Golędzinowska




 Z tym krótkim ale treściwym artykułem Was pozostawiam.
Mój subiektywny post niech zainspiruje.

You Might Also Like

2 komentarze

BIBLIA

,, Jakże ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do życia, a mało jest takich, którzy ją znajdują! '' Mt 7, 14

DZIENNICZEK

Łaski z Mojego miłosierdzia czerpie się jednym naczyniem, a nim jest- ufność. Im dusza więcej zaufa, tym więcej otrzyma.